Es presenta “La Llotja”, un nou esdeveniment enogastronòmic basat en la promoció del producte autòcton

Es presenta “La Llotja”, un nou esdeveniment enogastronòmic basat en la promoció del producte autòcton

Del 23 al 26 de novembre, es celebra la primera edició de la “La Llotja”, un certamen de promoció dels productes autòctons i de l’enogastronomia impulsat per la Mancomunitat Penedès Garraf i amb la producció de l’agència de desenvolupament econòmic, NODE Garraf.

En la presentació Rosa Huguet, presidenta de la Mancomunitat,  ha destacat que “tot i ser la primera edició del certamen, tenim expectatives del seu èxit gràcies a la implicació tant dels professionals, com de les comarques on el certamen se celebrarà cada any. Aquesta primera edició comença al Garraf i la següent al Penedès, successivament”.

L’objectiu de l’activitat és afavorir el coneixement dels productes autòctons del mar i la terra, i la promoció de la cultura culinària com una regió enogastronòmica, posant en contacte productors i professionals de la cuina i la restauració, amb la voluntat de ser un revulsiu que permeti crear teixit econòmic, turístic i cultural entorn del producte autòcton i de qualitat.

En la seva intervenció, Valentí Mongay, en representació del moviment Slow Food, ha destacat que “les comarques del Garraf i del Penedès varen ser de les primeres en sumar-se al moviment Slow Food, ja que entenen que entorn el producte local del Penedès i del Garraf conforma un teixit econòmic, turístic i cultural d’alt nivell”. A més, ha destacat que “La Llotja” 2017 suposarà un revulsiu per promocionar i ajudar a donar sortida als productes genuïns.

Així, el programa d’activitats dels dies 23 i 24 de novembre, està més dirigit a professionals amb la voluntat de propiciar el contacte i la interrelació entre els productors i els professionals de la cuina i la restauració, i també potenciar l’autenticitat de la cuina de proximitat com un atractiu de l’oferta turística de la demarcació del Penedès i del Garraf.

Isidre Also, Conseller Delegat de NODE Garraf, ha repassat el programa d’actes ha remarcat que “La Llotja vol promoure l’ús i la presència de productes de proximitat en les cartes dels establiments de restauració, així com estimular la creació de nous plats amb matèries primeres de l’entorn”. D’aquesta forma es vol potenciar l’autenticitat de la cuina de proximitat com un atractiu de l’oferta turística de la demarcació del Penedès i del Garraf, a partir del binomi “Turisme Gourmet”.

El programa d’actes dels dies 25 i 26 de novembre estan més pensats pel gran públic, destacant activitats com el “Concurs” de receptes tradicionals elaborades amb productes km0 per part de mestresses i mestres de casa. Consulteu aquí les bases del concurs.

Comparteix
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on Tumblr